Що потрібно знати про страхування «Зелена карта» українським водіям, які збираються за кордон?

pic08798

Кожен український автовласник, який їде на автомобілі за кордон, зобов’язаний мати чинний міжнародний страховий сертифікат “Зелена карта”. Його наявність прикордонники перевіряють у кожного водія на кожному пункті перетину державного кордону. У разі відсутності поліса автомобіль не пропустять.

Обов’язкова автоматизована перевірка наявності «Зеленої карти» в українських водіїв під час виїзду за межі України була впроваджена в тестовому режимі ще в кінці 2018 року. З 8 лютого 2019 року Державна прикордонна служба України почала автоматизовану перевірку наявності і дії міжнародних страхових полісів вже повсюдно. Така перевірка не є вибірковою, вона стосується кожного водія, який перетинає державний кордон.

Як прикордонники перевіряють наявність поліса ?

Автоматизований процес контролю став можливим завдяки налагодженню чіткого взаємообміну інформацією між системами Центральної бази даних МТСБУ і інформаційно-телекомунікаційною системою прикордонного контролю «ГАРТ-1» Державної прикордонної служби України.

Прикордонники також перевіряють, чи є страховий поліс «Зелена карта» від іноземної страхової компанії і у тих зарубіжних автовласників, які прагнуть проїхати на територію України.

Коли під час перетину кордону український автовласник пред’являє прикордоннику страховий сертифікат “Зелена карта” той перевіряє документ в режимі реального часу шляхом запиту до бази даних (ЦБД МТСБУ).

Якщо виявляється, що в базі МТСБУ відсутні дані про цей договір, то вважається, що договір не укладено. В такому випадку (без дійсного страхового сертифіката “Зелена карта”) згідно з чинним законодавством, перетин кордону на авто заборонено. Лише на окремих пунктах перетину кордону з лютого місяця цього року більш 11300 автомобілів були повернуті назад, на українську територію, через відсутність «Зеленої карти». Водіям таких авто було запропоновано укласти договір міжнародного страхування, після чого вони можуть продовжити свою подорож за кордон.

Розбіжності між даними в страховому сертифікаті, який пред’являє автовласник, і той, що зафіксована в базі МТСБУ, дає підставу вважати цей поліс фальшивим або сфальсифікованим. В такому випадку водій буде затриманий для з’ясування обставин представниками правоохоронних органів.

Так, лише протягом перших 10 днів з моменту впровадження автоматизованої перевірки наявності «Зеленої карти» співробітники Держприкордонслужби виявили майже 20 підробок (фальсифікатів) страхових полісів. У МТСБУ застерігають водіїв від спроб сфальсифікувати сертифікати «Зелена карта» – такі дії передбачають досить серйозне покарання, якщо з’ясується, що це було скоєно навмисно.

Жорсткі заходи до власників фальсифікований «Зелені карти» водії або, які взагалі не має страховий сертифікат, застосовую і за кордон. Якщо місцева поліція виявляє такий випадок, то штрафує водія на суму в сотні євро, а автомобіль зазвичай вирушає на штрафмайданчик. Не виключено, що автовласник може бути заарештований і навіть відправлений до в’язниці для з’ясування всіх обставин справи.

МТСБУ радить водіям заздалегідь подбати про оформлення міжнародного сертифікату «Зелена карта», а не в останні дні перед поїздкою. Дію полісу можна перевірити на сайті МТСБУ.

Страховий сертифікат «Зелена карта» повинен бути дійсним на території саме тієї країни (або країн), які автовласник планує відвідати протягом всієї поїздки, звертають увагу водіїв співробітники МТСБУ. А також на те, що система «Зелена карта» передбачає врегулювання страхових випадків і виплату по ним відповідно до норм законодавства тієї країни, де сталося ДТП. Простіше кажучи, якщо ДТП сталося в Польщі, то врегулювання буде проходити згідно з польським законодавством, якщо в Італії – за італійськими.

0 відповіді
Відповісти
Хочете приєднатися до дискусії?
Запрошуємо прийняти участь!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>