МТСБУ починає впровадження системи електронного документообігу

pic08846

Впровадження системи електронного документообігу (СЕД) – новий крок до побудови єдиного цифрового середовища в сегменті моторного страхування. Разом з уже працюючими цифровими проектами (електронний поліс, електронний європротокол, особистий кабінет одержувача регламентних виплат і т.д.) це буде сприяти підвищенню якості взаємодії між МТСБУ, страховиками, споживачами страхових послуг, а також дозволить вирішити ряд управлінських завдань, зокрема, прискорити бізнес процеси і скоротити витрати часу і ресурсів на адміністрування документообігу в МТСБУ.

В даний час всі органи державної влади, включаючи судові установи, вже перейшли або знаходяться на стадії переходу на електронну форму обміну документами.

Системи електронного документообігу вже ввели, зокрема, Нацкомфінпослуг і Нацбанк України. Організація продуктивної взаємодії між ними та МТСБУ також вимагає переходу до електронного документообігу. Партнером в реалізації проекту обрано компанію INBASE, яка має значний досвід у впровадженні СЕД.

Цілі проекту:

  • досягнення 100% оцифровки вхідних документів
  • 50% скорочення витрат часу на контроль виконання
  • 50% зменшення витрат часу на пошук документів
  • скорочення витрат часу на логістику документації між підрозділами на 100%
  • 30% скорочення витрат часу на реєстрацію документів
  • мінімізація ризику втрати документів.
  • Система електронного документообігу на першому етапі впровадження буде фокусуватися на автоматизації процесу діловодства, архівування, управління нормативною і розпорядчою документацією, потім цифровізація торкнеться кожен бізнес-процес МТСБУ.

В рамках проекту запланована автоматизація процесів обробки вхідної та вихідної кореспонденції, автоматизація процесу створення, узгодження та затвердження документів, накладення резолюцій, організація центру сканування та створення електронного сховища документів.

У 2018 році в МТСБУ надійшло понад 61 тис. вхідних документів, створено понад 40 тис. вихідних документів, щорічно кількість документації зростає на 30%.
За підсумками реалізації проекту очікується скорочення витрат часу на контроль виконання і на пошук документів – на 50%, на 30% – скорочення часу на реєстрацію документів, зведення до мінімуму ризику втрати документів тощо.

«Активно сприяти впровадженню цифрових рішень в сфері ОСЦПВ – одне з важливих завдань, яке ми ставимо перед собою. МТСБУ також має стати сучасною технологічною організацією, що використовує можливості і переваги, які дає нам розвиток IT-технологій. Електронний обіг документообіг дозволить нам швидше обслуговувати одержувачів регламентних виплат, налагодити максимально оперативну і ефективну взаємодію з страховиками-членами Бюро в тому числі щодо застосування електронного підпису », – прокоментував Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.

Що потрібно знати про страхування «Зелена карта» українським водіям, які збираються за кордон?

pic08798

Кожен український автовласник, який їде на автомобілі за кордон, зобов’язаний мати чинний міжнародний страховий сертифікат “Зелена карта”. Його наявність прикордонники перевіряють у кожного водія на кожному пункті перетину державного кордону. У разі відсутності поліса автомобіль не пропустять.

Обов’язкова автоматизована перевірка наявності «Зеленої карти» в українських водіїв під час виїзду за межі України була впроваджена в тестовому режимі ще в кінці 2018 року. З 8 лютого 2019 року Державна прикордонна служба України почала автоматизовану перевірку наявності і дії міжнародних страхових полісів вже повсюдно. Така перевірка не є вибірковою, вона стосується кожного водія, який перетинає державний кордон.

Як прикордонники перевіряють наявність поліса ?

Автоматизований процес контролю став можливим завдяки налагодженню чіткого взаємообміну інформацією між системами Центральної бази даних МТСБУ і інформаційно-телекомунікаційною системою прикордонного контролю «ГАРТ-1» Державної прикордонної служби України.

Прикордонники також перевіряють, чи є страховий поліс «Зелена карта» від іноземної страхової компанії і у тих зарубіжних автовласників, які прагнуть проїхати на територію України.

Коли під час перетину кордону український автовласник пред’являє прикордоннику страховий сертифікат “Зелена карта” той перевіряє документ в режимі реального часу шляхом запиту до бази даних (ЦБД МТСБУ).

Якщо виявляється, що в базі МТСБУ відсутні дані про цей договір, то вважається, що договір не укладено. В такому випадку (без дійсного страхового сертифіката “Зелена карта”) згідно з чинним законодавством, перетин кордону на авто заборонено. Лише на окремих пунктах перетину кордону з лютого місяця цього року більш 11300 автомобілів були повернуті назад, на українську територію, через відсутність «Зеленої карти». Водіям таких авто було запропоновано укласти договір міжнародного страхування, після чого вони можуть продовжити свою подорож за кордон.

Розбіжності між даними в страховому сертифікаті, який пред’являє автовласник, і той, що зафіксована в базі МТСБУ, дає підставу вважати цей поліс фальшивим або сфальсифікованим. В такому випадку водій буде затриманий для з’ясування обставин представниками правоохоронних органів.

Так, лише протягом перших 10 днів з моменту впровадження автоматизованої перевірки наявності «Зеленої карти» співробітники Держприкордонслужби виявили майже 20 підробок (фальсифікатів) страхових полісів. У МТСБУ застерігають водіїв від спроб сфальсифікувати сертифікати «Зелена карта» – такі дії передбачають досить серйозне покарання, якщо з’ясується, що це було скоєно навмисно.

Жорсткі заходи до власників фальсифікований «Зелені карти» водії або, які взагалі не має страховий сертифікат, застосовую і за кордон. Якщо місцева поліція виявляє такий випадок, то штрафує водія на суму в сотні євро, а автомобіль зазвичай вирушає на штрафмайданчик. Не виключено, що автовласник може бути заарештований і навіть відправлений до в’язниці для з’ясування всіх обставин справи.

МТСБУ радить водіям заздалегідь подбати про оформлення міжнародного сертифікату «Зелена карта», а не в останні дні перед поїздкою. Дію полісу можна перевірити на сайті МТСБУ.

Страховий сертифікат «Зелена карта» повинен бути дійсним на території саме тієї країни (або країн), які автовласник планує відвідати протягом всієї поїздки, звертають увагу водіїв співробітники МТСБУ. А також на те, що система «Зелена карта» передбачає врегулювання страхових випадків і виплату по ним відповідно до норм законодавства тієї країни, де сталося ДТП. Простіше кажучи, якщо ДТП сталося в Польщі, то врегулювання буде проходити згідно з польським законодавством, якщо в Італії – за італійськими.

Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» – офіційний страховий партнер фінального матчу Кубку України

Продовжуючи співпрацю с провідними спортивними організаціями України, одна з яких Федерація футболу України, Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» отримала статус «Офіційного страхового партнера Фіналу кубка України» сезону 2018/2019 року.

У фіналі за кубок України будуть змагатися донецький «Шахтар» та «Інгулець» з селища Петрове. І вперше в ньому візьме участь команда не з вищого дивізіону українського чемпіонату. Цікаво, хто отримає трофей цього разу? Фінальний матч пройде 15 травня в м. Запоріжжя на стадіоні «Славутич Арена» о 21-00. Приходьте підтримати свою улюблену команду.
І як завжди, з метою підвищення рівня безпеки всі вболівальники, які будуть присутні на стадіоні, матимуть страховий захист від непередбачуваних ситуацій під час проведення футбольного матчу від Страхової компанії «БРОКБІЗНЕС».

foto-dlya-press-reliza-650x229

Страхові виплати за період з 18.03.2019 по 22.03.2019

Загалом було виплачено 2 741 413,10 грн, зокрема:

  • за полісами з «Автоцивілки» – 1 434 294,59 грн;

  • по договорам КАСКО – 1 218 301,98 грн;

  • по договорам добровільного страхування від нещасного випадку – 56 360,00 грн;

  • по договорам добровільного страхування медичних витрат під час подорожі – 27 456,53 грн;

  • інші види страхування – 5 000 грн.

Гравець ФК «Карпати» був прооперований на зборах в Туреччині

Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» виплатила страхове відшкодування за договором комплексного страхування подорожуючих за кордон у сумі 119,7 тис грн.

6122a-Kevin-Mendes

Гравці футбольного клубу «Карпати» були застраховані за договором комплексного страхування подорожуючих за кордон у Страховій компанії «БРОКБІЗНЕС» під час зборів у Туреччині в січні 2019 року. Страховий випадок відбувся під час матчу ФК «Карпати». Нападник ФК «Карпати» Кевін Мендес зазнав серйозного ушкодження ключиці у товариському матчі проти казахського «Тараза».Постраждалому терміново було надано необхідну медичну допомогу через асистуючу компанію, в тому числі проведено оперативне лікування. Сума страхової виплати склала 119,7 тис гривень. Бажаємо якнайшвидшого одужання та повернення до гри.

Нагадаємо, наявність міжнародного полісу комплексного страхування подорожуючих за кордон є одним із документів, необхідних для перетину кордону в більшість країн світу. Також в багатьох країнах без страховки ви не отримаєте медичну допомогу, а поліс страхування виїжджаючих за кордон гарантує отримання необхідної допомоги 24 години на добу в будь-якій точці світу.

Українські прикордонники почали перевірку полісів «Зелена карта» в автоматичному режимі.

Державна Прикордонна Служба України з 8 лютого розпочала перевірку в автоматичному режимі наявності і дії страхових сертифікатів «Зелена карта» при перетині автовласниками кордону України.
630_360_1468261281-8209

У тестовому режимі такі перевірки почалися ще в грудні минулого року на окремих пунктах перетину державного кордону. Зараз перевірки здійснюються на всіх пунктах перетину державного кордону, тобто наявність чинного поліса «Зелена карта» прикордонники перевіряють у кожного водія, що виїжджає за межі країни.

Якщо в базі даних МТСБУ прикордонники не знаходять інформацію про укладення договору «Зелена карта», то автомобіль не пропускають за кордон, тому що в’їзд до країн міжнародної системи страхування без поліса заборонений. Крім того, невідповідність даних про пред’явлений сертифікат в базі МТСБУ і даних, зазначених у страховому сертифікаті, інші відмінності в даних, дають підставу вважати поліс «Зеленої карти» фальшивим або сфальсифікованим.

У МТСБУ заявили, що вже в перші дні масової перевірки наявності та дії «Зеленої карти» на всіх пунктах перетину кордону, мають місце випадки, коли водії висловлюють сумніви щодо правомірності дій співробітників Держприкордонслужби з перевірки полісів або заборони виїзду в разі його відсутності, повідомив Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.

Так, 13 лютого у Львівській області сталася неприємна ситуація, коли водій в агресивній формі відмовився пред’явити прикордонникам поліс, посилаючись на наявність польського внутрішнього поліса ОСЦПВ. Він не відреагував на вимоги прикордонників і разом з пасажиром автомобіля намагався чинити опір, здійснивши спробу нападу. У підсумку, водія і пасажира затримали співробітники Національної поліції і склали документи про адміністративне правопорушення. Обставини інциденту з’ясовують правоохоронні органи, порушникам загрожує притягнення до кримінальної відповідальності.

Громадяни, які навмисне пред’являють підроблені страхові сертифікати, зобов’язані сплатити чималі штрафи або нести покарання у вигляді обмеження волі. Перевірити дію поліса зелена карта можна на сайті МТСБУ або зателефонувавши до контакт-центру за номером 0-800-608-800.

Подібні дії можуть привести або до істотного штрафу (до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян / 3400 грн), до виправних робіт або навіть позбавлення волі.

МТСБУ нагадала автовласникам, що перевірка наявності і дії страхового сертифіката «Зелена карта» співробітниками Держприкордонслужби і заборона перетину кордону без нього здійснюється повністю у відповідності з чинним законодавством України.

Моторне бюро та Держприкордонслужба звертає увагу на необхідність вчасно подбати про страховий захист у разі подорожі на автомобілі за кордон, придбавши поліс «Зелена карта». Відповідальне ставлення до запланованої поїздки – запорука спокою, впевненості і фінансової захищеності, кажуть в Бюро.

Як захиститись в мережі?Поради страхувальників з кібербезпеки.

Що варто зробити, а від яких дій – утриматися при здійсненні покупок і користуванні інтернетом, щоб уникнути витоку даних і не стати жертвою шахраїв?

pic08483

Втрати від кібератак явно свідчать про те, що кібер-ризик є одним з найбільших глобальних ризиків. Це як виклик для страхової галузі, так і можливість розробляти і пропонувати рішення для страхування кібер-ризиків.

Що потрібно зробити в першу чергу?

  • Переконайтеся, що виконуєте банківські транзакції тільки на сайтах, що починаються з https: //
  • Переконайтеся, що ви завантажуєте додатки на свої мобільні пристрої тільки з авторизованих платформ – ITunes, App Store або Google Play store.
  • Вимкніть в браузері функцію «спливаючі вікна» (POP UPS) – вони можуть містити шкідливе програмне забезпечення.
  • Переконайтеся, що всі ваші пристрої захищені антивірусною програмою.

Чого не варто робити?

  • Намагайтеся не робити ніякі фінансові операції через публічні мережі WI-FI.
  • Ніколи і ні з ким не діліться своїми паролями, включаючи одноразові паролі для входу в аккаунт і PIN-код – навіть зі співробітниками банку.
  • Уникайте будь-яких запрошень в соціальних мережах від незнайомих: подумайте двічі, перш ніж погоджуватися на додавання в друзі користувачів, яких ви не знаєте.
  • Не дозволяйте веб-браузерам запам’ятовувати ваші логін і пароль, так як це може призвести до злому вашого аккаунта.
  • Уникайте використання логінів і паролів, що мають пряме відношення до вас – таких як: телефонний номер, дата народження, ім’я домашньої тварини і т.д.

Діджиталізація прогресує величезними темпах у всіх галузях, і істотно змінює ландшафт ризиків для бізнесу. Кібер-ризики, без сумніву, є однією з найбільших загроз в світі.

На відміну від традиційних сегментів страхування, кібер-ризики глобальні: жоден ринок, сектор або компанія не будуть захищені від них, незалежно від його розміру.

Ліміти відповідальності по ОСЦПВ в Україні будуть збільшені в 2019 році на 30%, з 2020 в 5 разів, з 2025 в 80 раз.

В кінці першого кварталу 2019 року в Україні заплановано підвищення страхових лімітів по ОСЦПВ (максимальних сум виплат) за шкоду майну, життю і здоров’ю, завдану внаслідок ДТП, повідомили в МТСБУ.

Останній раз ліміти страхових виплат по ОСЦПВ підвищувалися майже три роки тому, МТСБУ було одним з ініціаторів і активних прихильників цього рішення.

1465453462_mesto-vozniknoveniya-dtp

Ліміти відповідальності за шкоду по майну на сьогодні становлять 100 тис. грн. на кожного потерпілого, але не більше 500 тис.грн. на всіх постраждалих, а за шкоду життю і здоров’ю потерпілого – 200 тис. грн. на кожного потерпілого.

Зараз однозначно існує потреба в черговому збільшенні лімітів, кажуть в Бюро. «По-перше, ми бачимо постійне зростання розмірів виплат, що обумовлено збільшенням цін на запчастини, витрат на роботи по ремонту автомобіля на СТО».

За даними МТСБУ, кількість страхових виплат по ОСЦПВ, коли розмір збитку майна перевищив ліміт у 100 тис. грн., зросла за рік приблизно в 1,5 рази. Хоча сьогодні виплати більші аніж 100 тис. грн. складають трохи більше 1% від усієї кількості, але при цьому в загальній сумі виплат це близько 7%.

За 11 місяців 2018 року за страховими випадками ОСЦПВ здійснено понад 121 тис. виплат, тобто в більш ніж 1300 страхових випадків збиток був понад 100 тис. грн., і максимального розміру страхової суми не вистачило для повної компенсації заподіяної в ДТП збитку.

Ситуація, коли сума виплати перевищує страхову суму, дискомфортна і несправедлива як для потерпілого в ДТП, так і для винуватця. Потерпілому, який отримає виплату від страховика або МТСБУ, що не покриває повністю збиток, решту суми доведеться отримувати з винуватця. І найчастіше робиться це через суд, що вимагає істотних витрат сил, засобів і часу. Винуватцю ж ДТП, не дивлячись на те, що він застрахував свою відповідальність, доведеться доплатити різницю зі своєї кишені. Іноді це можуть бути дуже значні суми.

Щоб виправити цю ситуацію, МТСБУ запропонувало підвищити ліміти відповідальності страховиків, але на жаль, без змін до Закону «Про ОСЦПВ», одним розпорядженням Нацкомфінпослуг максимальні суми страхових виплат можуть бути збільшені тільки на розмір показника інфляції і рівня споживчих цін.

  • Максимальні суми виплат в 2019 році будуть збільшені на 30% і складуть 130 тис. грн. за шкоду майну, і 260 тис. грн. за шкоду життю і здоров’ю.
  • Нові ліміти будуть діяти тільки для договорів ОСЦПВ, укладених після набуття чинності відповідного розпорядження Нацкомфінпослуг.

Тому МТСБУ рекомендує автовласникам, які хочуть повністю захистити себе від неприємних несподіванок на випадок потрапляння в той самий 1% страхових випадків, збитки за якими перевищує ліміт страхових виплат: укладати додатково до полісу ОСЦПВ договір ДЦВ (добровільного страхування цивільної відповідальності). За досить невелику суму ( 150-500 грн.) Ви отримуєте додатковий ліміт виплати на суму від 200 тис. до 1 млн. грн. і більше. Невелика ціна за власний спокій, і впевненість, що в разі серйозного ДТП не доведеться доплачувати винуватцю компенсацію збитку з власної кишені.

«Найважливіше, що очікує будь-яка людина від страхування, в тому числі і від страхування автоцивільної відповідальності – це надійний захист, яку постраждалі в ДТП бачать у своєчасній виплаті відшкодування в розмірі, що покриває завдані збитки», вважає Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко .

Завдання страхового ринку, Моторного Бюро, Нацкомфінпослуг – поступово домагатися того, щоб забезпечити надійний і повноцінний страховий захист кожному постраждалому в ДТП. У тому числі і за рахунок збільшення лімітів виплат по ОСЦПВ. «У середньостроковій перспективі ми повинні прийти до того, щоб максимальні страхові суми поступово наближалися до європейських стандартів, де вони становлять мільйони євро», заявив Володимир Шевченко.

Значне і суттєве зростання розмірів страхових сум був закладений в новій редакції закону «Про ОСЦПВ» (законопроект 3670-д), який Верховна Рада України не змогла прийняти на початку вересня минулого року.

Однак це не означає, що робота над модернізацією сфери ОСЦПВ і над наближенням рівня страхового захисту до європейського буде відкладена. Зараз йде розробка нової редакції закону, що регулює сферу діяльності ОСЦПВ. У нього будуть включені норми про поступове підвищення лімітів, аналогічні тим що були закладені в законопроекті 3670-д, тобто ми будемо прагнути законодавчо забезпечити:

  • Підвищення страхової суми за шкоду майну з 1 січня 2020 року до 500 тис. грн. на одного потерпілого і 2 млн. грн. на один страховий випадок. До 1 січня 2025 року. суми поступово повинні бути підвищені до 8 млн. грн. на одного потерпілого і 16 млн. грн. на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих.
  • Підвищення страхової суми за шкоду життю і здоров’ю з 1 січня 2020 року – 1 млн. грн. на одного потерпілого і 20 млн. грн. на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих. Станом на 1 січня 2025 р. суми поступово збільшуються до 20 млн. на одного потерпілого і 100 млн. на один страховий випадок, незалежно від кількості потерпілих.

У новий законопроект буде включено ряд положень, націлених на підвищення якості страхового захисту. Зокрема, термін врегулювання (отримання виплат) буде скорочено з моменту подачі заяви в страхову компанію (діюча норма) з 90 днів до 60 днів. Передбачені також штрафи для страховиків за несвоєчасну виплату страхового відшкодування – 20% від суми, невиплаченої або недоплаченої потерпілому.

Ще одною соціально важливою законодавчою зміною, закладеною в новий законопроект,стало спрямування на посилення гарантійної функції МТСБУ. Виплати фізичним особам за зобов’язаннями страховиків, які пішли з ринку ОСЦПВ, але ще не визнані банкрутами, будуть здійснюватися набагато швидше. Оскільки за новими нормами, виплати будуть проводитися не після завершення процедури банкрутства і підписання ліквідаційного балансу, як це відбувається зараз згідно чинного законодавства, а відразу ж після виключення компанії з членів МТСБУ.

«Однією з наших основних, пріоритетних завдань з розвитку ринку залишається перетворення ОСЦПВ в сучасну, галузь, що забезпечує якісний захист інтересів потерпілих в ДТП. Підвищення лімітів – важливий крок до цієї мети », заявив Володимир Шевченко.

В перші дні нового року компанія зробила страхову виплату за Рендж Ровер біля 2 млн грн

10 січня 2019 року Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» здійснила виплату страхового відшкодування за договором автострахування КАСКО на суму 1 946 369 грн за автомобіль Range Rover (Рендж Ровер).

Страхова подія сталась 25 вересня 2018 року в м. Києві. Автомобіль, який був застрахований в Страховій компанії «БРОКБІЗНЕС», викрали з підземного паркінгу в жилому домі. За фактом події було порушено кримінальну справу. Цей випадок визнаний страховим за договором автострахування КАСКО за ризиком «угон».

Страховою компанією «БРОКБІЗНЕС» були прийняті усі  заходи для врегулювання цієї події та здійснення виплати страхового відшкодування в повній мірі в строки та на умовах передбачених договором страхування та чинним законодавством України.

1200px-2015_Land_Rover_Range_Rover_Sport_HSE_3.0_Front

Страхові виплати за період з 01.01.2019 по 18.01.2019

Загалом було виплачено 4 829 656,02 грн, зокрема:

  • за полісами з «Автоцивілки» – 1 950 668,14 грн;

  • по договорам КАСКО – 2 665 719,39 грн;

  • по договорам добровільного страхування від нещасного випадку – 26 250 грн;

  • по договорам добровільного страхування медичних витрат під час подорожі – 148 315,38 грн;

 

  • інші види страхування – 38 703,11 грн.